Wyposażenie hotelu w 2020 roku
Bez względu na to jaki jest cel podróży – gość pojawia się w hotelu po to, by odpocząć w dobrych warunkach. Od momentu przekroczenia progu, gość obserwuje czy dokonał dobrego wyboru. Po powrocie do domu jego wrażenia zapewne znajdą się w postaci recenzji na stronie hotelu. Warto więc dołożyć starań, aby była to recenzja pochlebna. Od nich przecież zależy czy i ilu klientów będziemy posiadać. Jak zatem powinno wyglądać wyposażenie hoteli, by odwiedzającym gościom zapewnić maximum wygody?
Meble, ale jakie?
Mówiąc o wyposażeniu hotelu przychodzą nam myśl meble. To słuszne, ale najprostsze skojarzenie. Bezsprzecznie aranżacja pomieszczeń hotelowych istotnie wpływa na wizerunek hotelu i jego odbiór przez gości. Wprawdzie meble nie są jedynym elementem będącym wizytówką obiektu jednak wygoda, funkcjonalność i estetyka ma kolosalne znaczenie. Oferta salonów meblowych jest olbrzymia. Warto decyzję o zakupie dobrze przemyśleć i zaplanować wygląd całego obiektu, aby uniknąć w wystroju przypadkowości i niechcianego chaosu. Istnieje wiele kryteriów tej decyzji. Ważny jest, więc styl mebli wszystkich hotelowych pomieszczeń.
Dobre wrażenie robi obiekt utrzymany w jednolitym stylu.
Mamy wtedy do czynienia z niepowtarzalnym, wyjątkowym i łatwo rozpoznawalnym obiektem przyporządkowanym do konkretnej marki. Jednak ciekawy może być i hotel, w którym różne pomieszczenia są umeblowane w odmiennym stylu. Taki zabieg poszerza krąg klientów, którzy podróżując samodzielnie lub z dziećmi, są młodzi lub w starszym wieku mając różne upodobania mogą wybrać odpowiadający im potrzebom pokój.
Meble z najwyższej jakości materiałów i o dużym komforcie użytkowania powinny wyróżniać się solidnością i trwałością wykonania. Jednocześnie umeblowanie powinno współgrać z pozostałymi elementami wystroju. Ważny jest więc nie tylko styl sprzętu, ale także jego wartość estetyczna.
Niezwykle dużo uwagi należy poświęcić wyposażeniu recepcji hotelu. Jedną z jej najważniejszych funkcji jest reprezentowanie obiektu, powinna więc zachęcać do pozostania w nim. Dobre wrażenie robi, więc pomieszczenie jasne i przestronne jednak nie surowe. Hotel podczas podróży stanowi przecież namiastkę domowej atmosfery. Jednak przyjeżdżający goście, często pierwszy raz w nowym miejscu, oczekują pomocy w organizacji swojego pobytu. Oczekują informacji i porady odnośnie komunikacji, ciekawych miejsc w okolicy czy wydarzeń kulturalnych. Kompetentna obsługa hotelu i profesjonalne wyposażenie recepcji powinno zabezpieczyć tę potrzebę gościa w postaci przydatnych map, rozkładów jazdy miejskiej komunikacji, folderów czy broszur atrakcji turystycznych. Funkcję informacyjną pełnioną w ten tradycyjny sposób można wzbogacić tak zwanym infokioskiem.
Jest to rozwiązanie coraz częściej stosowane w recepcjach nowoczesnych hoteli. Wyposażone w ekran dotykowy lub tradycyjny i dodatkowo w klawiaturę są źródłem łatwo dostępnej informacji, których szuka przyjezdny. Zwykle są to urządzenia multimedialne atrakcyjne również dzięki temu, że posiadają funkcje skanera kodów kreskowych, skanera kodów QR, czytnik RFID czy drukarkę.
Pierwszym wyobrażeniem, jakie powstaje kiedy wypowiadamy słowo hotel jest łóżko. Wyborowi tego właśnie mebla warto poświęcić szczególnie dużo uwagi. Nawet dla wytrawnych hotelarzy nie jest to sprawa prosta. Jednym z najczęściej wybieranych modeli są łóżka kontynentalne, które są nie tylko eleganckie, ale i zapewniają duży komfort wypoczynku. Wyposażone w nóżki nadające meblowi odpowiedniej wysokości i materac bazowy będący podporą dla materaca właściwego, na którym będą spać goście. Nie powinien być zbyt ciężki, ale musi być sprężysty. W hotelowych pokojach jako materace właściwe najlepiej sprawdzają się materace uniwersalne. Dobrze wybierać takie, które zapewniają łatwą i szybką wymianę pościeli. Znacznie ułatwia to utrzymanie czystości i higieny całego łóżka, a jest to priorytet dla wszystkich hoteli.
Tekstylia hotelowe
Wyposażenie hotelu powinno opierać się na przemyślanym zakupie produktów z tej grupy. Ich wybór zdeterminowany jest przede wszystkim bezpieczeństwem gości – to bezwzględny priorytet każdego hotelarza. Jednak, co niezwykle ważne, nie może to oznaczać, że kwestia estetyki czy komfortu użytkowania tego elementu wyposażenia zostanie zlekceważona czy pominięta. Nie jest to błahy element, wspomaga w późniejszej ocenie obiektu. Zasłony, firany, obrusy to jedna z wizytówek każdego hotelowego pomieszczenia. Odpowiednio dobrane są kluczem do sukcesu. Niebanalne dodatki będą determinować chęć kolejnej rezerwacji w danym miejscu. Przekłada się to bezpośrednio na obłożenie hotelu, osiągany obrót, a wreszcie – zysk.
Tekstylia hotelowe mogą mieć bardzo różne przeznaczenie i zastosowania. Należy wspomnieć o tkaninach dekoracyjnych, obiciowych czy wygłuszających lub poprawiających akustykę. Jest to jednocześnie taki element wyposażenia hotelu, którym umiejętnie operując jest się w stanie stosunkowo niskim nakładem odmienić i uatrakcyjnić każde pomieszczenie. Na pierwszy rzut oka niczym nie różnią się od domowych. Różnica jest jednak istotna dla przedsiębiorcy branży hotelarskiej głównie z powodu kwestii bezpieczeństwa właśnie.
Tylko renomowane sklepy i przeszkoleni sprzedawcy doradzą na jakie tkaniny najlepiej i najbezpieczniej się zdecydować.
Dla branży HoReCa ważny jest przecież aspekt plamoodporności czy wytrzymałości na częste pranie chemiczne. Jest to niezwykle istotna kwestia dla wyposażenia hotelowej jadalni, a tym właśnie różnią się wysokiej jakości obrusy do restauracji od zwykłych obrusów do domowego użytku.
Jeśli mowa o wyposażeniu restauracji hotelowej wspomnieć należy, że dla podróżującego ważne jest w jaki sposób będzie mógł zapłacić za usługi. Posiadanie terminali do płatności kartą to obecnie standard niemal w każdym hotelu.
Jest to rozwiązanie korzystne zarówno dla gościa jak i właściciela hotelu. Akceptowanie kart płatniczych zwiększa obroty poprzez fakt, że gość nie jest ograniczony gotówką w portfelu. Tym samym hotel oferuje szybką i bezproblemową obsługę, bo przyjmowanie płatności kartami przekłada się na czas obsługi klienta, tym bardziej jeśli chodzi o płatność zbliżeniową. Visa zleciła przebadanie 5 europejskich rynków pod kątem płatności kartą. W Polsce 47% ankietowanych posiadaczy kart zadeklarowało, że wolałoby robić zakupy w firmie, która akceptuje płatność kartą.
Aż 63% respondentów wskazało, że po kartę sięgają robiąc zakupy na kwotę powyżej 200 zł.
więcej: https://www.visa.pl/
Skoro o kartach mowa… Co to są hotelowe karty-klucze?
Jednym z udogodnień technologicznych, które najwcześniej pojawiło się Polsce są zamki otwierane kartą. Tego typu zamki mają wiele zalet. Posiadają trwałe baterie (niektóre nawet do 2 lat), wytrzymałość (do 1 000 000 otwarć), możliwość awaryjnego otwierania kluczem. Co prawda nie do wszystkich drzwi można je zamontować, montaż jest czynnością niezwykle precyzyjną i nie działają bez prądu jednak uważane są za dużo bardziej bezpieczne niż zamki z kluczem mechanicznym. W odróżnieniu do niego karty są trudne do skopiowania, a zastąpienie zgubionej karty jest prostsze i tańsze niż wymiana zamka z powodu zagubienia klucza. Dają również możliwość kontroli przepływu osób, które znajdują się w budynku, są pomocne przy wystawianiu rachunku za pobyt. Istnieją karty magnetyczne, chipowe i zbliżeniowe. Można konfigurować, programować i regulować. Więc jak to działa?
Chcąc otworzyć drzwi do swojego pokoju, gość musi zbliżyć kartę do czytnika umieszczonego na szyldzie zamka hotelowego. Odczyt karty odbywa się stosunkowo szybko, po około 1 sekundzie po zbliżeniu karty do zamka na odległość do 2 cm. Po kolejnych kilku sekundach zamek automatycznie znowu się zamyka. Wyjście z pomieszczenia i zamknięcie drzwi polega na automatycznym zwolnieniu zasuwy w zamku. Ponowne naciśnięcie klamki nie powoduje ich otwarcia. Karta daję również możliwość zamykania drzwi od środka. Odbywa się to przy pomocy pokrętła blokującego klamkę.
W takim przypadku dostęp z zewnątrz ma tylko specjalna karta, nazywana kartą „master”.
Hotele wykorzystują karty – klucze jako przestrzeń reklamową, na której umieszcza się najważniejsze informacje o obiekcie. Gość podczas meldunku otrzymuje kartę obsługującą zamek hotelowy, windę oraz wejście na strefy wspólne takie jak siłownia, basen czy SPA. Po upływie zameldowania w hotelu staje się nieaktywna. Zagubienie nie jest żadnym problemem. Recepcja wydaje gościowi kolejna kartę, a stara automatycznie się anuluje.
Producenci elektronicznych zamków hotelowych oferują obsługujące je kompletne systemy. Mają one możliwość współdziałania z każdym innym programem używanym przez dany obiekt. Sprowadza się to do faktu, że rezerwacje, wystawianie faktur i obsługa zamków realizuje się z jednego programu recepcyjnego. System ma możliwość rejestrowania ostatnich zdarzeń z każdego zamka w hotelu, sygnalizuje niedomknięte drzwi, posiada tryb konferencja, stop karta oraz funkcję „nie przeszkadzać”.
Karty – klucze to nowoczesne rozwiązanie, które staje się coraz bardziej popularne i coraz częściej stosowane jako standardowe wyposażenie recepcji w polskim hotelarstwie. Technologia puka w drzwi HoReCa
Współczesny, nowoczesny hotel nie obchodzi się już bez stosowania różnorodnych rozwiązań technologicznych. Taki nurt zaczyna opanowywać światowe i europejskie hotelarstwo. Nowoczesne technologie ułatwiają gościom obcowanie z obiektem. Wiele ciekawych usług oferują smartfony i tablety.
Dzięki specjalnym aplikacjom można nimi otworzyć pokój, obsługiwać oświetlenie, klimatyzację lub TV. Wykorzystując internetowe przeglądarki gość nie wychodząc z pokoju może łatwo odnaleźć wiele informacji potrzebnych podczas pobytu w nowym, nieznanym miejscu. Zarządzanie wynajętym pokojem z jednego urządzenia jest wygodne, funkcjonalne i atrakcyjne – dzisiejsi goście hotelowi oczekują właśnie usług niestandardowych. Stosowanie nowoczesnych technologii wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom. Z drugiej strony rozwiązania informatyczne mogą być wykorzystywane również z korzyścią dla właściciela hotelu. Stosowanie specjalnych systemów ułatwia i przyspiesza pracę obsługi hotelowej – na przykład proces meldowania i wymeldowywania, sterowanie urządzeniami w hotelowym SPA czy maszynami znajdującymi się w hotelu. To znów przekłada się na komfort obiektu i zadowolenie klienta. Wiele cyfrowych udogodnień dotyczy gościa biznesowego. Pomagają „jednym kliknięciem” zorganizować idealne spotkanie biznesowe oraz efektywnie zarządzać nim. Do dyspozycji są systemy i panele nagłaśniające, oświetleniowe, urządzenia mobilne, na które pobiera się aplikacje pozwalające na stały kontakt z uczestnikami wydarzenia. Aplikację pobiera się w hotelu po dokonaniu wcześniej rezerwacji.
W Polsce takie obiekty również zaczynają się pojawiać.
Jako przykład można tu podać hotel Blow up Hall 5050 w Poznaniu lub Puro Hotel w Krakowie.
Zastosowane w nich rozwiązania to między innymi systemy rozpoznające gości hotelowych tuż po ich wejściu, iPhony i tablety do ich dyspozycji (nawigujące po obiekcie i otwierające drzwi pokoju oraz służące kompleksowemu zarządzaniu dostępnymi usługami hotelowymi), kioski check – in.