Wyniki ankiety: Jak obiekty noclegowe pomagają swoim Gościom w zwiedzaniu okolicy?
Na początku lipca tego roku pozwoliłem sobie na opublikowanie na 8 grupach na Facebooku skupiających hotelarzy (6 zamkniętych, 2 otwarte) ankiety z zapytaniem:
PYTANIE: W jaki sposób Twój obiekt pomaga Gościom w informowaniu o najciekawszych atrakcjach turystycznych w okolicy oraz innych ważnych miejscach o które pytają goście np. apteki, stacje paliw, poczta?
Do grup facebookowych o którym wspominam powyżej należą m.in.
- Polish Hoteliers
- Horeca Business Club
- Znajomi, którzy lubią stronę Latek Hotels
- Marketing Hotelu
- Hotelarstwo – informacje, blogi, serwisy
- Polish hotel news
- Misja Hotel Grupa
Poniżej przedstawiam odpowiedzi 265 osób, które wzięły udział w ankiecie:
Odpowiedź | Liczba oddanych głosów | % oddanych głosów |
Pracownik recepcji jest przeszkolony i posiada wiedzę aby odpowiadać na tego typu pytania? | 147 | 56% |
Posiadamy drukowane mapy okolicy w naszej recepcji | 71 | 27% |
Pomagamy gościom w znalezieniu takich informacji w Internecie | 18 | 6,80% |
Mamy własnego Concierge | 13 | 4,80% |
W pokojach znajdują się drukowane samodzielnie zaprojektowane informatory z takimi informacjami | 10 | 3,50% |
Inny sposób | 5 | 1,80% |
Mamy swoją własną aplikacje mobilną | 1 | 0,10% |
Podsumowanie ankiety
Najpopularniejszą odpowiedzią bo aż 56% jest informacja o tym, że to właśnie pracownik recepcji jest osobą przeszkoloną i z odpowiednią wiedzą na temat okolicy i lokalnych atrakcji aby pomagać gościom w obiekcie.
Ponad 30% obiektów zwraca uwagę na posiadanie różnego typu drukowanych materiałów: Mapy – 27% i Informatory w pokojach – 3,5%, które mają za zadanie pomóc gościom w poszukiwaniu tego typu informacji.
Tylko 6,9% odpowiedzi zwraca uwagę na wykorzystanie nowych technologii (Internet lub własna aplikacja mobilna), które miałby ten problem rozwiązać na nich.
A które z powyższych rozwiązań są stosowane w Waszym obiekcie, a może łączycie wiele strategii (offline + online) jednocześnie?