Ekologiczne kosmetyki hotelowe to w roku 2020 zdecydowanie gorący temat. Świadomość ludzi wzrasta, a spełnienie ich oczekiwań wobec preferowanych kosmetyków przez hotel, na pewno wpłynie na chęć polecenia miejsca znajomym i wyższą ocenę pobytu.

Trend EKO

Diabeł tkwi w szczegółach to powiedzenie, które szczególnie sprawdza się w branży hotelarskiej. Nie da się ukryć, że to liczne drobiazgi wpływają na ocenę pobytu w naszym hotelu. Kosmetyki hotelowe to jeden z tych elementów, który przy stosunkowo niedużym nakładzie finansowym potrafi przynieść dużo korzyści. Jednak w dzisiejszych czasach goście nie liczą na jedynie odrobinę luksusu, a zależy im również na tym, by kosmetyki, które znajdą w hotelowej łazience były także ekologiczne. Istotny jest zarówno aspekt opakowania, które powinno wpisywać się w trend „zero waste”, ale kluczowe jest także uczciwe pozyskanie składników oraz etyka producenta. Coraz częściej w polskich domach wybierane są kosmetyki o składzie wegańskim i statusie „cruelty free” oznaczającym, że dany produkt, jak i jego składniki, nie były testowane na zwierzętach. Goście coraz częściej będą oczekiwać tego samego od kosmetyków w hotelach.

Jak wynika z raportu badawczego „Człowiek pod ochroną” przeprowadzonego przez firmę Clochee znaczna większość Polaków zgadza się ze stwierdzeniem mówiącym, że dbając o przyrodę dbamy o siebie, oznacza to dla nich między innymi stosowanie produktów naturalnych, w tym kosmetyków.

Dlaczego kosmetyki ekologiczne?

Można by powiedzieć, że odbiorca kieruje się modą, jednak nie jest to chwilowy trend. Troska o dobro naszej planety nie jest już domeną małych grup społecznych, a wręcz przeciwnie – staje się czymś naturalnym, szczególnie wśród ludzi młodych. Dzisiejsi konsumenci stają się coraz bardziej świadomi, sprawdzają źródła z których pochodzą kupowane przez nich produkty, a nierzadko są też na diecie wegetariańskiej lub wegańskiej. Zdecydowana większość Polaków, która wzięła udział w badaniu przedstawionym w raporcie „Człowiek pod ochronąkupuje produkty naturalne, a ponad połowa przy ich wyborze kieruje się doborem składników – 57% badanych przyznało, że stawia na kosmetyki z naturalnym składem. Dodatkowym atutem kosmetyków ekologicznych jest również to, że osoby o wrażliwej skórze i szczególnych potrzebach pielęgnacyjnych również je docenią. Zwykłe mydło dla hotelu to już tak naprawdę przeżytek, teraz goście oczekują czegoś więcej. Jak wynika z raportu PMR „Rynek żywności bio i kosmetyków naturalnych w Polsce 2019. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2019-2024” rynek kosmetyków naturalnych w Polsce w 2018 roku był wart 0,9 mld zł, co oznacza, że kosmetyki naturalne odpowiadają już za prawie 4% wartości całego rynku kosmetycznego w naszym kraju. To w dalszym ciągu mniej, niż w krajach Europy Zachodniej, jednak według prognoz zawartych w wyżej wspomnianym raporcie, segment kosmetyków ekologicznych w najbliższych latach będzie rozwijał się bardzo dynamicznie – nawet dwukrotnie szybciej niż cały rynek kosmetyczny.

Opakowania indywidualne są passe?


Kosmetyki, które są zamknięte w indywidualnych opakowaniach zdają się być lepiej dobrane do potrzeb naszych klientów, a także sprawiają wrażenie luksusowych. Warto jednak rozważyć opcję stosowania pojemników, które możemy uzupełniać kosmetykami z większych opakowań, czyli tzw. press & wash. Należy jednak zadbać o to, by nasi goście wiedzieli, co się w nich znajduje. Stosowanie opakowań zbiorczych jest nie tylko ekonomiczne, to również rozwiązanie w duchu „less waste”.

Jakie kosmetyki ekologiczne wybrać?

Na chwilę obecną mamy na rynku kosmetycznym naprawdę duży wybór i kosmetyki ekologiczne znajdują się w ofercie różnych firm. Warto jednak wspierać polskie marki, które dodatkowo są po prostu modne – zapewnienie produktów, które są znajome naszym odbiorcom i wzbudzają ich zaufanie jest znacznie lepszym rozwiązaniem, niż zamówienie kosmetyków z firmy o której nigdy wcześniej nie słyszeli. Jednym z popularnych producentów spełniającym wszystkie warunki, o których wspominaliśmy wcześniej jest Yope. Są to kosmetyki wegańskie, naturalne i nietestowane na zwierzętach. Dodatkowo unikatowy design ich opakowań łatwo wpada w oko i na pewno zostanie rozpoznany przez gości hotelowych. Jeśli oferujemy zabiegi, warto też zwrócić uwagę na ofertę innej polskiej firmy kosmetycznej – Miya. Ich kosmetyki także są nietestowane na zwierzętach i wyróżniają się dobrym składem, a wśród ich oferty znajdziemy maseczki do twarzy czy peelingi do ciała. Jeśli nasz budżet na kosmetyki hotelowe jest wyższy, warto zapewnić gościom bardziej luksusowe kosmetyki, na przykład marki Clochee. W ich ofercie znajdziecie kosmetyki naturalne i wegańskie, a firma ta wyróżnia się naprawdę wysoką dbałością o środowisko. W przypadku tej marki możemy postawić na kosmetyki w indywidualnych opakowaniach, ponieważ prawie wszystkie nadają się do recyclingu, a na stronie internetowej firmy możemy znaleźć ściągawkę jak należy to właściwie zrobić.
Jeżeli zdecydujecie się na pojemniki zbiorcze, należy wówczas pamiętać, by zapewnić gościom informację, jakich kosmetyków używają korzystając z nich. Można to rozwiązać na kilka sposobów, na przykład zamawiając ładne etykiety czy w folderach zamieścić informacje jakie konkretnie produkty się w nich znajdują. Pamiętajmy wówczas aby dodatkowo podkreślić, dlaczego to właśnie te rozwiązanie zostało przez nas wybrane, tak by nasz odbiorca miał pewność, iż troska o środowisko jest naszym świadomym działaniem.

Źródła:
Raport badawczy „Człowiek pod ochroną”
Rynek żywności bio i kosmetyków naturalnych w Polsce 2019